Sidebar

Vilniaus universiteto dramos teatras (anksčiau vadintas Kiemo teatru ir trupe „Minimum“) – tai teatras, kurio kūrybinių ieškojimų pagrindas ir esmė yra literatūros veikalų interpretavimas. Statomos tiek klasikos, tiek šiuolaikinės pjesės, kuriose jaučiamas jaunatviškas šių dienų pulsas, inscenizuojama proza ir poezija. Trupės ilgamečio režisieriaus Rimanto Venckaus nuomone, aktoriai yra tas didysis Minimumas, be kurio teatras negali egzistuoti.

„Estų kritikas B. Tuhas kalbėjo, kad „Hamleto sąvoka“ Gardino festivalyje buvo vienas iš nedaugelio pavyzdžių to, kaip trupė ieško savo teatrinės kalbos, nieko nemėgdžiodama ir nebijodama rizikuoti. Tai būdinga geriausiems viso pasaulio universitetų teatrams.“, E. Vitkienė, 1988 m.

Buvęs ilgametis VU Dramos teatro vadovas R. Venckus dalinasi mintimis: „Universiteto teatras privalo visokeriopai ugdyti jaunimą, lavinti jo sugebėjimus, plėsti interesų ratą, suteikti tam tikrų žinių ir įgūdžių, kurie padėtų ne tik geriau įsisavinti tiesioginių studijų teikiamas žinias, bet ir turėtų teigiamos įtakos ateityje sėkmingiau siekti profesinės karjeros . Kurdami teatro spektaklį, jaunieji aktoriai kuria tam tikrą pasaulio modelį. Tačiau kur kas svarbiau, kad to proceso metu tobulindamiesi ir lavindamiesi, ugdydami savo asmenybę jie kurtų ir patys save.“ Teatro veiklos principai detaliai nušviesti Rimanto Venckaus knygoje „Kūryba ir edukacija. Režisierius universiteto teatre“.


 Galerija

VU Dramos teatras repetuoja ir spektaklius rodo VU Teatro salėje (Universiteto g. 3)

Dramos teatro el. paštas: 

 

VU Dramos teatro meno vadovė Felicija Feiferė

El. p.  

Studentų atstovė Monika Wołyniec

El. p. 

Vilniaus universiteto Dramos teatro spektaklių retrospektyva (rež. Rimantas Venckus):

1. Jonas Mekas, ERDVĖS VIDURY, 1972
2. Romualdas Granauskas, JAUČIO AUKOJIMAS, 1976
3. HEROJŲ PAŠNEKESIAI (lietuvių poetinių dramų pynė), 1979
4. Algimantas Mikuta, GELMIŲ ŽUVYS, 1984
5. Justinas Marcinkevičius, TEATEINIE TAVO KARALYSTĖ, ŽMOGAU, 1985
6. Rimantas Venckus, HAMLETO SĄVOKA, 1987
7. Justinas Marcinkevičius, GIEDOK, KAD ESI, 1988
8. Juozas Grušas, BEATRIČĖ (I variantas), 1989
9. PROMETĖJAS, JUDAS IR KITI LIETUVIAI (lietuvių poetinių dramų inscenizacija), 1991
10. Morisas Meterlinkas, AKLIEJI, 1992
11. V.Šekspyras, MEILĖ IR LAIKAS (pagal „Romeo ir Džuljetą), 1993
12. Rimantas Venckus, MAIŠTININKAS, 1994
13. Rimantas Venckus, DIAGNOZĖ: ŠEKSPYRAS (pagal Šekspyro kūrybą), 1995
14. Robertas .Šeklis, KELIONĖ Į TRANAJŲ, 1995
15. MEFISTOFELIS PRIEŠ FAUSTĄ (Vokiečių kalbos ir kultūros centro projektas pagal Getės „Faustą), 1996
16. Sofoklis, ANTIGONĖ, 1998
17. APREIŠKIMAS PAGAL ŠEKSPYRĄ (bendro projekto dalis), 1999
18. ONEGINAS MARKUČIUOSE (pagal A. Puškiną), 1999
19. VARIACIJOS LYRO TEMA (pagal Šekspyrą), 2000
20. Andrius Jakučiūnas, SOKRATO GYVENIMAS ARBA MIRTIS, 2001
21. Juozas Grušas, BEATRIČĖ (II variantas), 2002
22. AŠ - ROMEO, AŠ – DŽULJETA (pagal Šekspyrą), 2003
23. Balys Sruoga, GIESMĖ APIE GEDIMINĄ (prie Gedimino pilies),2003
24. Volfgangas Borchertas, LAUKE, UŽ DURŲ, 2004
25. Leonidas Andrejevas, ARKLYS SENATE, 2005
26. Artūras Gelusevičius, KAINAS, 2006
27. Leonidas Andrejevas, ARTIMO MEILĖ, 2007
28. Algimantas Mackus, CHAPEL B, 2007
29. Mara Zalytė, MARGARITA, 2008
30.GAUDEAMUS IGITUR, Justino Marcinkevičiaus kūrybos motyvais, 2009
31. SVEIKI, AŠ HAMLETAS (pagal Šekspyrą), 2010
32. Arvydas Ambrasas, MARATONAS, 2011
33. Valdas Gasparavičius, DURLENDO VIEŠPATS, 2012
34. Juozas Grušas, CIRKAS, 2013
35. Grigalius Knapijus. FILOPATRIS arba DORYBĖ, 2014
36. Juozas Grušas, BĖK, BEATRIČE, BĖK, 2015.
37. Laimutė Pocevičienė, PENELOPĖ, 2016.
38. Povilas Sigitas Krivickas, HINC ITUR AD ASTRA, 2017.
39. Meninė kompozicija pagal Juditos Vaičiūnaitės poeziją, KNYGA IR ŽVAIGŽDĖS, 2017 (rež. D. Kielaitė).
40. Rimantas venckus, MARGIRIS, 2018.
41. Remigijus Baltrušaitis, VIVAT ACADEMIA, 2019.
42. ŠVIESA TAMSOJE, 2019 (rež. D. Kielaitė).

“Hamleto sąvoka” tapo dvigubai aktuali. Spektaklis savaime svarbus savo problematika, nes studentai mėgina ekstrapoliuoti V. Šekspyro tragedijos problematiką į mūsų gyvenimą. Ir dar – “Hamleto sąvoka” tapo savotišku Akademinio teatro “Hamleto” komentaru – nežinau, sąmoningai ar ne, bet tiksliu ir daug ką pastarajame spektaklyje paaiškinančiu.

Egmontas Jansonas, Komjaunimo tiesa, 1987.04.03

 

Estų kritikas B. Tuhas kalbėjo, kad “Hamleto sąvoka” Gardino festivalyje buvo vienas iš nedaugelio pavyzdžių to, kaip trupė ieško savo teatrinės kalbos, nieko nemėgdžiodama ir nebijodama rizikuoti. Tai būdinga geriausiems viso pasaulio universitetų teatrams.

E. Vitkienė, Komjaunimo tiesa, 1988.09.16

 

“Prometėjas, Judas ir kiti lietuviai” – studentų fiolologų spektaklis. Jame naudojamasi Vydūno, Balio Sruogos, Juozo Grušo, Justino Marcinkevičiaus (ypač!), Juozo Marcinkevičiaus poetinių dramų monologais, gražiausiomis liaudies dainomis. Konfliktas vyksta tarp dviejų personažų, įkūnijančių gėrį ir blogį, balta ir juoda, tarp Prometėjo ir Judo (gal vis dėlto – Šėtono, Liuciferio?). Dar šeši vaidintojai tampa “žmonija“, “liaudimi’, “tauta” (“kitais lietuviais”, dėl kurių ir vyksta “gigantų” kova.(...)

Žiūrovai buvo patenkinti. Jiems patiko spektaklio kūrėjų literatūrinis skonis, stengimasis nuoširdžiai kalbėti apie esminius egzistencinius dalykus, režisūrinis ir aktorinis santūrumas, spektaklio “normalumas” (be to ėjimo kūliais, kuris tėra Papiškio ar Pilviškio modernas ar avangardas), pačių vaidintojų nuoširdumas, geri balsai, kartais – sėkmingi prasiveržimai į aukštą poeziją ir mąstymą. Pagaliau patiko R. Venckaus nuoseklumas ir ištikimybė, kuriant savą kamerinį litetarūrinį teatrą.(...) “Minimum” dirba. Neprastai, kaip rodo šis “trumpas spektaklis apie laisvę”, - net lyginant su kai kuriais pastaruoju metu matytais profesiniais spektakliais.”

Egmontas Jansonas, Respublika, 1992. 01. 09

 

Spektaklį “Diagnozė: Šekspyras” Alikantės publika žiūrėjo susidomėjusi tiek veikalo tema, tiek šiuolaikiška scenine interpretacija. Po spektaklio anglų teatro aktoriai sakė, kad tai esąs geriausias ir šiuolaikiškiausias festivalio spektaklis.

Jadvyga Godunavičienė, Vakarinės naujienos, 1995.12.01

 

Jaunieji artistai, germanistikos studentai, sublizgėjo originaliu “Faustu”, kurio veiksmas perkeltas į dabartį. Tai buvo jaudinančiai moderni mokyklinių programų nuzulinto veikalo traktuotė. Kada gali rimtasis “Faustas” būti smagus?Kai jį vaidina Rimanto Venckaus studentai. O vaidina jie su kūnu ir siela. Tai buvo akivaizdu.

Ruth Schtafft, Freies Wort, Suhl, 1997.10.08

 

Jaudinačiai svarbi, pasakiškai rami, neįtikėtinai paprasta Beatričė (Brigita Vyšniauskaitė) dabartinėje euroviziškoje mūsų potarybinės visuomenės socialinio nesaugumo, moralinio bei psichologinio sudirgimo, šeimyninio pakrikimo, pedagoginio bejėgiškumo ir medicininio tragikomizmo erzelynėje sušvito kaip dar neatspėta Juozo Grušo dramaturgijos paslaptis.

Irena Gudavičienė, Dienovidis, 2002.06

 

MINIMUM kryptingai kuria intelektualiojo teatro modelį. V. Borcherto pjesės “Lauke, už durų” interpretacija režisierius atskleidžia universalią žmogaus be vietos tragediją, iškeldamas ją už konkrečių autoriaus nubrėžtų laiko ir vietos realijų ir pateikdamas kaip šiuolaikinio jaunuolio blaškymąsi tarp norų ir galimybių, tarp vilties ir nevilties, tarp egoizmo ir atjautos. Jaunieji aktoriai puikiai susidoroja su dramaturgija, yra mąslūs ir neuzurpuoti režisūrinių triukų.

Alvyda Čepaitytė, Literatūra ir menas, 2004.06.11

 

“Kaine” nekartojami bibliniai motyvai, jie interpretuojami. Drąsiai ir kartais drastiškai. Čia nebėra dieviškumo kaukių. Gal dėl to, kad vaidina jauni aktoriai, čia nesistengiama susitapatinti su Testamento veikėjais. Čia jie sukuriami iš naujo – žemiški, nuodėmingi. Neramūs, o dažniausiai komiški ir net groteskiški.

Justė Radzevičiūtė, Lietuvos žinios, 2006.05.13

 

Rimanto Venckaus bei jo vadovaujamos Vilniaus universiteto teatro trupės “Minimum” spektaklis  “Chapel B” paliko nemenką įspūdį. Išties daugeliui tą vakarą Algimanto Mackaus  poezija prabilo aktualiai, nūdieniškai, netikėtai. Spektaklyje gausu muzikos, dainų, judesio, šokių, kurie ne tik įtraukia į naują poetinį skambesį, bet ir priverčia patį pajudėti spektaklio siūlomu flamenko ar džiazinės improvizacijos ritmu. Stebino kolektyvo ansambliškumas bei nenusakoma emocinė jėga.

Birutė Norvaišienė, Lietuvos scena, 2007, Nr. 2

 

Spektaklio “Chapel B” herojaus vizijose tebegyvena genuose užkoduota natūrali dvasinė aplinka, iš kurios jį norima išplėšti. Žmogaus tikėjimas savimi, jo sielos stiprybė yra vienintelė jėga, galinti įveikti išorinio pasaulio brutalumą, jo robotizuojantį poveikį. Spektaklis aktualus jaunimui ir dėl to, kad jame skamba emigranto tema, kuri pateikiama ne moralizuojant, o veikiant atmintį ir jausmus.

Ridas Viskauskas, Literatūra ir menas, 2007.04.27

 

VU teatro Dramos trupė “Minimum” nustebino originalia premjera pagal Latvijos rašytojos M. Zalitės kūrinį “Margarita”. Netikėti režisūriniai sprendimai, V. Goethes “Fausto” ištraukos, susipynusios su šiuolaikinės latvių autorės kūriniu, leido atsiskleisti charakteriams net šešių Margaritų, kurios gyvena tarp mūsų net ir po Gretchen mirties.

Birutė Norvaišienė,  Lietuvos scena, 2008, Nr. 2

 

Įspūdžiai ryškūs. Pirmiausia manau, kad vykęs režisieriaus atradimas - tos šešios Margaritos, tarsi šeši skirtingi moters veidai, šešios atskiros moters asmenybės pusės, charakteriai. Per tas šešias Margaritas  atsiskleidžia vieno moters charakterio įvairovė. Iš pradžių man atrodė, kad tai – rizikingas sumanymas. Tačiau jis pasiteisino. Advokatas (Ignas Jankauskas) vaidino profesionaliai. Labai gerai.

Patiko ir tam tikras ekstremalumas, ypač pabaigoje, šiek tiek politinė traktuotė. Tačiau yra pjesėje visko, ir kiekvienas režisierius, suprantama, gali išryškinti tai, kas jam svarbiausia. Aš patenkinta. Buvo įdomu.

Mara Zalitė, pjesės “Margarita” autorė, Literatūra ir menas, 2008.05.09

 

Seniausias Lietuvos teatras  - pats jaunatviškiausias. Tą ypač pajutome dabartinio teatro vadovo  R. Venckaus spektakliuose. Žaismingame, studentišku sąmojumi žaižaruojančiame “Gaudeamus igitur” pagal Justino Marcinkevičiaus kūrybą, latvių dramaturgės Maros Zalitės “Margaritoje”, kur režisierius su jaunaisiais aktoriais sprendžia skaudžias šiandienos problemas: atsakomybės, padorumo, meilės, žmogiško orumo, iždavystės, negarbingos karjeros ir kt. Tos pačios idėjos plevena ir kitame spektaklyje “Sveiki, aš Hamletas” pagal V. Šekspyrą, kur gvildenami  pamatiniai gyvenimo klausimai.

Bet labiausiai sužavėjo R. Venckaus išugdyti teatro aktoriai. Jie jau ne tik aktoriai, bet ir pjesių autoriai bei režisieriai. Net du spektaklius pagal savo paties pjeses “Sigitas” ir “Duonos padauginimas” parodė Atas Žvirblys – jaunas ryškus talentas, kuriam rūpi jaunų žmonių problemos. Norėtųsi pagirti jaunuosius teatralus už daugybę puikiai sukurtų vaidmenų.

Alvyda Čepaitytė, Lietuvos scena, 2010, Nr 1-2

 

Spektaklyje „Maratonas“ režisierius R. Venckus meistriškai dėlioja nuo scenos siunčiamus žinučių akcentus. Daugiau įpratus prie kamerinio režisieriaus kalbėjimo, kiek netikėta, kad šiuo spektakliu jis imasi platesnių raiškos mostų. Pastatyme dalyvauja visi 30 (!) trupės narių. Sunku atskirti, kurie yra pagrindiniai personažai, nes masinėse maratono scenose kiekvienas jų išsaugoja savo individualybę, su savo siekiu, su savo patyrimu ir veidu. Atsidavimas, kuriuo gyvenama scenoje, verčia didžiuotis jaunų aktorių gebėjimu įsijungti į bendrą darbą, o ne demonstruoti save (o režisierių gerbti už tą jų įkvėpimą). Spektaklyje visi atsiskleidžia kaip darnus ansamblis. Tai gerokai pranoksta teatro pavadinimą – MINIMUM, nors trupės pavadinimas niekada ir nebuvo siejamas su žmonių skaičiumi, erdve, dekoracijomis, apšvietimu... Svarbiausia – aktorius. Jis, anot režisieriaus, yra tas didysis minimumas, be kurio nėra teatro.

Tačiau šį kartą meninių priemonių arsenalas išsiskleidė: ironiškos klounados elementai, įtaigus ir romantiškas šešėlių teatras, masinis rečitatyvas, a cappella (vidinis monologas? - nežinau, iš kur tiek gabių studentų rado R. Venckus...), groteskiškos ir jautrios intymios scenos... Nenuostabu, kad tikslingas priemonių panaudojimas spektaklyje pasiekė supratingą auditoriją. Nieko nėra maloniau, kai žiūrovai senojoje Universiteto teatro salėje sveikina spektaklio kūrėjus atsistodami ir apdovanodami gausiais aplodismentais. Vadinasi, Universiteto teatras gyvas ir reikalingas.

,,Teatrą lanko pasišventėliai, kuriems nereikia jokių kompensacijų, tie, kurie jaučia kūrybos džiaugsmą, su niekuo kitu nepalyginamą.“ Tai iki skausmo visiems buvusiems (ir manau – esamiems) Universiteto teatro aktoriams žinomi žodžiai, kuriuos dar sykį kartoja teatro vadovas Rimantas Venckus.

Audronė Guigaitė, Lietuvos scena, 2011, Nr.2

 

Pagrindinis pjesės veikėjas – apskrities viršininkas Visvaldas Durevičius – tiek savo vardu ir pavarde, tiek  savo arogantiška elgsena, korupcine mąstysena, engėjišku požiūriu į pavaldinius yra tipiškas mūsų valdžios atstovo prototipas, kuris Lietuvą ir jos žmones tiesiog laiko savo nuosavybe – kažkokiu absurdišku durlendu. Savo spektakliu teatras  kelia klausimą – kaip ilgai dar būsime tokie naivūs, patiklūs ir baudžiauninkiškai nuolankūs, kaip ilgai leisime į valdžios sostus ir sostelius ropštis įvairaus plauko kruglodurovams – apgavikams, sukčiams, kyšininkams, kurie užuot tarnavę žmonėms, juos paverčia savo tarnais? Gal jau laikas apsivalyti ir nublokšti juos nuo tų biurokratinių stalų, ant kurių jie lipa su visais batais, įžūliai rėkdami: „Aš Viešpats!  Nuo partijos ir nuo tėvynės! Aš jūsų Viešpats ketveriems metams!“

Alvyda Čepaitytė, Lietuvos scena, 2012-2/27

 

Spektaklis „Filopatris, arba Dorybė“: ką jis mums gali pasakyti šiandien?

Rusų režisierius K. Stanislavskis minėjo, kad būtent spektaklio turinyje paslėpta potekstė taip traukia žmones į teatrą. Nes kitaip jie sėdėtų namuosna ir skaitytų pjesę. Ir iš tikrųjų, spektaklis turi savyje kažką tokio, kas mus sukrečia bei skatina mąstyti.>>>

Justina Vansovič, www.jauti.lt 2014-11-25

 

Ar Penelopė vis dar laukia Odisėjo?

Spektaklio „Penelopė“ recenzija

Ugnė Zakšauskaitė, 2016 m.

Dramos teatro aktoriai:

Kipras Šivickas
Rokas Žvirblis
Ieva Kazokaitė
Beatričė Balaišytė
Monika Wołyniec
Titas Masys
Viktorija Aliukonytė
Gerda Papartytė
Imelda Žutautaitė
Jokūbas Naglinskas
Gerda Dapkūnaitė
Kristupas Sterbavičius
Vakarė Mozūraitė

Vilniaus universiteto dramos teatras gimė kartu su Vilniaus universitetu ir nuo to laiko tapo neatsiejama jo dalimi. 1570 m. viename iš universiteto kiemų pastatytas pirmasis studentiškas spektaklis, S. Tucci „Hercules“ tapo ne tik Vilniaus universiteto, bet ir Lietuvos teatro pradžia.

Ryškų pėdsaką VU teatro istorijoje paliko režisierius Vladas Limantas, atgaivinęs senąsias tradicijas ir paskelbdamas naująjį VU Kiemo teatro etapą. Tuo metu kurdamas VU teatre, V. Limantas subūrė nemažą entuziastingų režisierių grupę. Kartu su juo ilgą laiką produktyviai dirbo L.Ciunis, N. Kurklietytė, A.Čepaitytė, R.Venckus, G.Kličius, G.Aukštikalnis ir kt. Daugiau nei du dešimtmečius VU kiemuose, salėse, koridoriuose kunkuliavo intensyvus, šurmulingas ir įvairiapusis teatrinis gyvenimas, kartais persikeldamas į kitas istorines vietas, pvz., Trakų pilį. 1990 m. Marija Misiūnaitė pasuko teatro vairą link subtiliai niuansuoto psichologinio teatrališkumo, siekdama sceninių elementų darnos.

1990 metais Rimantas Venckus, siekdamas pratęsti ilgametes dramaturgija grindžiamo VU teatro tradicijas, inicijavo alternatyvios kamerinės dramos trupės įsteigimą. Ši trupė net 15 metų veikė L. Stuokos-Gucevičiaus kiemelyje esančiame nedideliame rūsyje – iš čia kilo jos pavadinimas „Minimum“. Nuo 2005 Vilniaus universiteto dramos teatras dirba teatro salėje.

2021 m. Vilniaus universiteto dramos teatras pradėjo naują etapą su režisiere, Felicija Feifere.

Vilniaus universiteto veikloje dalyvavo žinomi Lietuvos žmonės, tokie kaip Juozas rlickas, Dalia Michelevičiūtė, Vanda Juknaitė, Marijus Žiedas ir kt.

Dramos_teatras_2023.jpg

NAUJŲ NARIŲ ATRANKA


VU Dramos teatras kviečia!
 

Šiais mokslo metais VU Dramos teatras stato spektaklį Žadėtoji“ pagal V. Šekspyro pjesę ir ieško asmenų, norinčių prisijungti prie jau veikiančios grupės!

Teatras kviečia teatro meno aistruolius kelių vaidmenų sukūrimui – pasinaudokite proga išbandyti save scenoje ir sudalyvauti kastinge!

 

Registruotis į kastingą galite el. paštu:
Registracija į kastingą vyksta iki rugsėjo 15 d.


Vilniaus universiteto dramos teatras, Jėzuitų ordino dėka, gimė kartu su Vilniaus universitetu ir nuo to laiko tapo neatsiejama jo dalimi. Išgyvenęs daugybę įvariausių metamorfozių, prieš ketverius metus jis pradėjo naują etapą su režisiere Felicija Feifere.


Šiandieniniame Vilniaus universiteto teatre mes drąsiai neriame į gilesnį pasaulio ir savęs pažinimą, atrandame savo ribas ir ugdome įgūdžius, kurie studijų metu lieka pamiršti. Mūsų aktorinio meistriškumo mokykla prasideda choreografijos ir vaidybos pagrindų repeticijose ir persikelia į universiteto gyvenimą. Renginių ar įvykių teatralizavimas stirpiai prisideda prie mūsų augimo, o surinktos patirtys atsiveria kuriamuose spektakliuose. Pasibaigus pademijai sujungėme mokslą ir meną spektaklyje, paremtame L. Carroll‘io „Alisa stebuklų šalyje“, o vėliau, lyg numatydami artėjantį karą, palietėme jo keliamą skausmą spektaklyje „Valanda 00“.


 Galerija